Wednesday 29 July 2015

Supply Teaching και ο δρομος προς τα σχολεια: Η εμπειρία μου!




Αυτό το αρθρο είναι ένα μειγμα προσωπικων εμπειριων σε συνδυασμο με καποιες συμβουλες με βαση την πορεια μου, οι οποιες ισως σας βοηθησουν σταδιακα να βρειτε μια θεση σε σχολειο. Προσφατα μοιραστηκα δημοσιως με πολλες από εσας το ότι καταφερα επιτελους το Σεπτέμρη του 2015 μετα από πολύ καιρο προσπαθειας, να εξασφαλισω μονιμη θεση σε σχολειο. Ηταν μια μακροχρονια πορεια και προσπαθεια η οποια όμως στο τελος ανταμειφθηκε. Ελπίζω αυτό το άρθρο να σας βοηθήσει, αν όχι να βρείτε δουλειά τουλάχιστον να διαπιστώσετε οτι δεν είστε μόνοι όταν τα πράγματα δυσκολεύουν.

Η εργασιακή μου πορεία:


  • Εφτασα στο Λονδινο τον Οκτωβρη του 2008 με ένα κομπόδεμα που είχα μαζέψει απο εποχιακή εργασία σε νησί. Λογω της απειριας μου στον Αγγλικο προσχολικο τομεα, δεν ειχα καμια γνωση οσον αφορα τη διαφορα Day Nurseries/ Reception Class, ενώ δε γνωριζα καν ότι το Πτυχιο μας ισοδυναμουσε με Q.T.S. Αυτό ειχε ως αποτέλεσμα να πιστευω ότι το επαγγελμα μας ουσιαστικα ισοδυναμουσε μονο με αυτό μιας πολύ καλα καταρτισμένης Nursery Nurse. Πολλες συνάδελφοι απο εσας ειχατε την τυχη να βρειτε θεση Nursery Nurse σε ενα καλο οργανωμενο περιβαλλον στο οποιο μπορέσατε να μαθετε το συστημα και να αποκτησετε μια συνεχη προϋπηρεσια 2-3 ετων πριν προχωρησετε στα επομενα βηματα της καριερας σας. Δυστυχως στη δικη μου περιπτωση η τυχη δεν ηταν με το μερος μου καθοτι ετυχε να πεσω επανω στο ένα Nursery που δεν ακολουθουσε τους θεσμους και πληρωνε λιγοστα μαυρα χρηματα. (Μην ανησυχείτε, τους...παρελαβε ο νομος!) Δουλεψα στην πρωτη μου θεση για μολις 1,5 μηνα, στη συνεχεια περασα στη δευτερη μου δουλεια στην οποια εμεινα για 4 μηνες, ενώ μετα βρηκα την τριτη μου δουλεια στην οποια εμεινα ένα χρονο.


  • Mετα από τρια χρονια δουλειας ως Nursery Nurse σε 3 διαφορετικά Nurseries, το 2011 αποφασισα να δοκιμασω την τυχη μου στην Ελλαδα και δεχτηκα μια θεση με συμβολαιο ενός ετους από Αγγλοφωνο Ιδιωτικο σχολειο στην Αθηνα. Καθοτι ο ρολος μου σε εκεινο το σχολειο περιελαμβανε τη λεξη Teacher, αυτό μου βελτιωσε σημαντικα το βιογραφικο ώστε να γινω δεκτη από γραφεια για supply teaching αργοτερα.

  • Επεστρεψα (τρεχοντας) στην Αγγλια το 2012 μετα τη ληξη του συμβολαιου μου, αγανακτισμενη από τις εργασιακες συνθηκες στην Ελλαδα και την αναξιοκρατια που επικρατουσε στο επαγγελμα μας, ειδικα στον ιδιωτικο τομεα. Κατά την επιστροφη μου στο Λονδινο παλι δε σταθηκα τυχερη οσον αφορα τις εργασιακες συνθηκες. Για εξι μηνες δουλεψα ως προϊσταμενη σε ένα μικρο Day Nursery στο οποίο δεν άντεξα πολύ. 

  •  Αργοτερα βρηκα θεση Nursery Teacher σε ένα μικρο ιδιωτικο σχολειο. Το σχολειο ειχε ένα Δημοτικο και ένα Nursery για παιδια 0-5 ετων. Σε κάθε ηλικιακο τμημα του Nursery υπηρχε μια προϊσταμενη  δωματιου την οποια αποκαλουσαν Teacher παρα το γεγονος ότι πολλες από αυτές ειχαν μονο Level 3 και καμιά μας δε πληρωνόταν πάνω απο 18.000 το χρόνο. Ωστόσο αυτό ηταν η αρχη ώστε να αυξησω την προϋπηρεσια ως Δασκαλα στο βιογραφικο μου και να μπω σε σχολειο. Εμεινα σε εκεινο το σχολειο για 10 μηνες και στη συνεχεια διαπιστωσα ότι ημουν κατοχος Q.T.S. και αποφασισα να προσπαθήσω να μπω σε σχολειο με οποιο ρισκο επακολουθουσε.

  • Τον Ιανουαριο του 2014 ξεκινησα να δουλευω ως Supply Teacher με το πρωτο μου γραφειο για ένα μηνα, ενώ από το Φεβρουαριο 2014 ξεκινησα να δουλευω με το γραφειο με το οποιο ειχα την τυχη να συνεργάζομαι μεχρι να μπω σε μόνιμη θέση (λέγεται Vision Teaching για όποιον έχει την περιέργεια!) Δουλεψα μαζι τους ως Daily Supply Teacher σε καθημερινη βαση ενώ τον Ιανουαριο 2015 μου εξασφαλισαν την πρωτη μακροπροθεσμη θεση μου ως Nursery Teacher σε ένα κρατικο σχολειο για 6 μήνες.

  • Εχοντας πλεον αποκτησει μια καποια σεβαστη προϋπηρεσια σε σχολεια, το Μαϊο 2015 ξεκινησα να κανω μονη μου αιτησεις για θεσεις Nursery Teacher/ Reception Teacher σε σχολεια, χωρις τη βοηθεια του γραφειου μου. Δεν ειχα μεγάλη ανταπόκριση- κατάφερα να εξασφαλίσω μόνο δύο συνεντεύξεις. Τον Ιουλιο 2015 μετα από πολλες αιτησεις και λιγοτερες συνεντεύξεις καταφερα επιτελους να βρω την πρωτη μου μονιμη θεση σε σχολειο ως Reception Teacher. 

  • Έμεινα σε εκείνη τη θέση για 10 μήνες, απο το Σεπτέμβρη εως το Μάϊο. Δυσκολεύτηκα πολύ να ανταπεξέλθω στο φόρτο εργασίας του συγκεκριμένου Academy. Ωστόσο εκείνοι οι 10 μήνες εμπειρίας άλλαξαν το βιογραφικό μου καθότι απο τις 13 αιτήσεις εργασίας που έκανα εκείνο το Μάϊο για δουλειά, με κάλεσαν για συνέντευξη οι 11. Εκείνο το καλοκαίρι αφότου είχα φύγει απο το Academy βρήκα μόνιμη θέση ως Reception Teacher σε κρατικό σχολείο. Απο τότε είμαι στο ίδιο σχολείο και σύντομα κλείνω 2 χρόνια. Είμαι πολύ ήρεμη και ευχαριστημένη και έχω μια καλή ισορροπία ανάμεσα σε δουλειά και προσωπική ζωή, κάτι που είναι δύσκολο στο επάγγελμά μας. 






Ξεκινώντας supply teaching:

Aποφασισα να ξεκινησω Supply Teaching τον Ιανουαριο 2014. Τα πρωτα γραφεια στα οποια γραφτηκα δυστυχως δεν προσφεραν καμια βοηθεια, σε μια περιοδο οπου οι λογαριασμοι ετρεχαν και επρεπε να εξασφαλισω τη διαβιωση μου.

Τα περισσοτερα γραφεια ζητουν πτυχια, δυο αποδειξεις διεύθυνσης, δυο συστασεις, αποδειξη National Insurance Number, και τη βεβαιωση του DBS εφόσον είναι εγγεγραμμενο με το Update Service. Καθοτι εγω δεν ειχα DBS πολλα γραφεια αρνηθηκαν να με αναλαβουν μεχρι να κανω την αιτηση και να λαβω τη βεβαιωση, κατι το οποιο ηταν δυσκολο και κοστιζε 50 λιρες. Αλλα γραφεια ηταν προθυμα να κανουν αυτά την αιτηση για το DBS μου και να μου κρατησουν τα χρηματα από την πρωτη μου μερα δουλειας. Ωστοσο πολλα από αυτά τα γραφεια ηταν ιδιαιτερα επιλεκτικα ακομη και στην αποδειξη διεύθυνσης καθοτι δε δεχονταν οποιοδήποτε χαρτι δεν ηταν το πολύ 2 μηνων.


Μετα από πολύ τρεξιμο και αγχος, κατεληξα απλως να σπαταλησω το χρονο μου. Δυο από αυτά τα γραφεια προσφερθηκαν να με στειλουν μονο για θεσεις βοηθου, κατι το οποιο αρνηθηκα εφόσον ειχα ηδη 10 μηνες εμπειριας ως Nursery Teacher στην Αγγλια,  ενώ αλλα γραφεια μου εστειλαν ένα email στο οποιο μου ανακοινωναν ότι δε μπορουσαν να με αναλαβουν. Ο λογος?
''You don't have enough teaching references''.Όπως καταλαβαίνετε, τετοιου είδους φραση με αφησε αναυδη. 


Όπως καθε λογικος ανθρωπος, αναρωτηθηκα:''Για ποιο λογο χρειαζεται να εχω τοση εμπειρια ως Δασκαλα για να κανω Daily Supply? Αλλωστε αυτος δεν είναι ο σκοπος του Daily Supply, το να αποκτησεις εμπειρια? Και εάν ειχα εμπειρια γιατι να κανω Daily Supply και να  μη βρω μονιμη θεση σε σχολειο?''





Παρολα αυτά αποφασισα να μην το βαλω κατω και συνεχισα να ψαχνω για το καταλληλο γραφειο.
Τον Ιανουαριο 2014 ξεκινησα επιτελους να δουλευω με το πρωτο μου γραφειο. Θυμαμαι ακομη την πρωτη μου μερα στη δουλεια. Ηταν Κυριακη και ετοιμαζομουν να πεσω για υπνο.
Ηξερα ότι το γραφειο στο οποιο ειχα γραφτει ειχε ολοκληρωσει τη διαδικασια εγγραφης μου και πλεον ημουν ετοιμη για δουλεια.
Ετσι περιμενα καρτερικα μεχρι να με ειδοποιησουν.
Λιγο πριν πεσω για υπνο, ελαβα ένα μηνυμα από το κινητο της consultant που με ειχε αναλαβει:
''Good evening Cristina. I have a booking for you tomorrow. You will be teaching Art to all ages 3-10.''

Αρχικα εμεινα αναυδη καθοτι δεν ειχα διδαξει ποτε μου σε παιδια ανω των 4 ετων, ωστοσο τυχαινε να εχω μια καποια γνωση καλλιτεχνικων και ετσι δεν πανικοβληθηκα.
Η πρωτη μου εμπειρια ηταν και η πιο οδυνηρη από τον καιρο που δουλεψα σε Daily Supply.
Επρόκειτο για ένα σχολειο στα προθυρα κλεισίματος, το οποιο ειχε βαθμολογηθεί ως ''Special Measures'' από τον OFSTED. Οι μαθητες ειχαν σοβαρα προβλήματα συμπεριφορας, σε επιπεδο επιθετικότητας.
Λογω της ανάγκης μου για χρηματα, αγνοησα τις καθημερινες δυσκολιες, την ανοργανωσιά του προσωπικου, το ότι εφτανα καθε πρωι και δεν ηξερε κανενας σε ποια ταξη επρεπε να με τοποθετησουν, το ότι οι μαθητες καποιες φορες μου πεταξαν καρεκλα (!), το ότι πολλα παιδια εβριζαν και εφτυναν χωρις να καταλαβαινουν καμια επιπληξη. Περασα σε αυτό το σχολειο έναν ολοκληρο μηνα εως τις διακοπες του half-term το Φλεβαρη.

Καθοτι ειχα ηδη ενημερωθεί από το γραφειο ότι το σχολειο δε θα με χρειαζοταν άλλο, και ότι πλεον δεν θα ειχαν ιδιαιτερη δουλεια για εμενα λογω κορεσμου, αποφασισα να ψαξω άλλο γραφειο. Η τυχη με εσπρωξε στο γραφειο με το οποιο συνεργαστηκα μεχρι τωρα.




Από την ημερα που ολοκληρωθηκε η εγγραφη μου και για τον επομενο χρονο, δουλεψα ασταμάτητα 5 μερες την εβδομαδα, με μοναδικη εξαιρεση το Σεπτεμβρη οπου αναγκαστηκα να ζητησω βοηθεια από το κρατος (επιδομα ανεργιας) καθοτι τα σχολεια δεν ειχαν ακομη αναγκη καλυψης.
Η διαδικασια του daily supply ηταν απλη: Επρεπε να είμαι ετοιμη καθε πρωι στις 7, ενώ μεταξυ 7 και 8.30 θα χτυπουσε το τηλεφωνο και ενας από τους consultants θα μου ελεγε το σχολειο και την ταξη στην οποια θα δουλευα για τη μερα.

Αναλόγως με την αναγκη, καποια σχολεια στα οποια δουλεψα βρισκονταν μολις 10 λεπτα περπατημα, ενώ αλλα βρισκονταν 1,5 ωρα μακρια.
Κάθε Πεμπτη εστελνα ένα email στα κεντρικα του γραφειου μου για να τους ενημερωσω ποιες μερες της επομενης εβδομάδας ημουν διαθεσιμη, ώστε να μη σημειωσουν ως ''availlable''.
Το γραφειο μου ειχε δωσει ένα μπλογκ με τα λεγομενα ''Timesheets'', δηλαδή σελιδες με το λογοτυπο του γραφειου και τις ημερες της εβδομάδας. Στο τελος καθε μερας, επρεπε να βρω τον αρμοδιο του σχολειου ώστε να υπογραψει το timesheet και να βεβαιωσει τις ημερες που εργαστηκα σε αυτους. Στη συνεχεια  εστελνα το timesheet στο γραφειο μου ειτε μεσω φαξ ειτε μια μια φωτογραφια από smartphone.

Όπως όλα τα Teaching Agencies, το γραφειο μου με πληρωνε εβδομαδιαια.
Ειχα διορια να προσκομισω όλα τα timesheets της εβδομάδας μεχρι την επομενη Δευτερα. Στη συνεχεια πληρωνομουν καθε Παρασκευη. Για παράδειγμα, εάν δουλευα αυτή τη βδομαδα εως Παρασκευη θα πληρωνομουν την ερχομενη Παρασκευη για τις 5 ημερες που δουλεψα.
Τα καθαρα χρηματα που επαιρνα από μια μερα daily supply ηταν περιπου 100 λιρες τη μερα. Η  εργασια ως daily supply, όπως και οι θεσεις long term supply δεν συμπεριλαμβανουν πληρωμένες διακοπες. Αυτό σημαινε ότι καθε Οκτωβρη, Φεβρουαριο και Μαϊο εχανα μια εβδομαδα μισθου λογω των half terms, ενώ επιπλέον εχανα δυο εβδομάδες τα Χριστούγεννα και άλλες δυο το Πασχα. Ωστοσο η πιο σοκαριστικη περιοδος οσον αφορα τα οικονομικα ηταν οι 6 εβδομάδες κατά τις οποιες εκλειναν τα σχολεια το καλοκαιρι.

Παρολα αυτά απολαυσα ιδιαιτερα εκεινη την περιοδο.
Τελειωνα τη δουλεια στις 3.30 καθε μερα, και όταν δουλευα κοντα στο σπιτι μου επεστρεφα το αργοτερο στις 4.00. Ειχα πολύ περισσοτερες διακοπες από τις 20 ημερες που ειχα ως Nursery Nurse και αυτό μου αρεσε ιδιαιτερα, και περισσοτερο η ιδεα ότι θα περνουσα 6 εβδομάδες με την οικογενεια μου το καλοκαιρι.

Kαθοτι το daily supply δε με υποχρεωνε να δουλεψω με το γραφειο καθε μερα, πολλες φορες ειχα την επιλογή να δουλεψω λιγοτερες ημερες εάν ηθελα να ξεκουραστω, εάν και εφόσον εδινα στο γραφειο μια μερα ειδοποιηση και εάν φυσικα δεν υπηρχε προκαθορισμενο booking για την ημερα μου. Φυσικα εκμεταλλευτηκα αυτή την επιλογή και περασα αρκετες Δευτερες στο κρεβατι!

Η ελλειψη χρηματων κατά τις διακοπες με οδηγησε, το Σεπτεμβρη του 2014, να προσπαθήσω να βρω μια δευτερη δουλεια ούτως ώστε να εξασφαλισω τα επιπλέον χρηματα που δεν εβγαζα όταν εκλειναν τα σχολεια.

Λογω ελλειψης προϋπηρεσίας το να βρω  μονιμη θεση σε σχολειο και να πληρωνομαι τις διακοπες ηταν τοτε ακομη απιαστο ονειρο.

Κάθε φορα που το γραφειο μου εστελνε το βιογραφικο μου για μια Long term θεση πολλες φορες λαμβανε απορριψη καθοτι το daily supply δε θεωρείται σημαντικη προϋπηρεσια. Πολλα σχολεια εκτιμησαν πολύ τη δουλεια μου και με ξανακαλεσαν απειρες φορες. Ωστοσο όταν σε δυο περιπτώσεις τα σχολεια ηταν ετοιμα να μου προσφερουν θεση μαζι τους, εμφανιστηκε Αγγλιδα δασκαλα, και φυσικα προτιμησαν εκεινη.

Το Σεπτεμβρη του 2014 βρηκα μια θεση ως afternoon nanny ενός μωρου ενος ετους σε μια οικογενεια από τη Νεα Ζηλανδια η οποια εμενε στην περιοχη μου. Η θεση ηταν τρεις μερες τη βδομαδα, για τρεις ωρες (5.30-8.30) και συμπεριλάμβανε το να παιρνω το κοριτσακι από το Nursery, να την πηγαινω σπιτι, να της δινω βραδυνο, να την κανω μπανιο και να τη βαζω για υπνο. Η θεση περιλάμβανε πολύ περπατημα με το καροτσι και πολλες φορες ενιωσα ιδιαιτερη εξαντληση, ειδικα τις μερες που γυριζα σπιτι μου στις 9 το βραδυ χωρις χρονο να δω καν τηλεοραση.

Ωστοσο τα χρηματα που εβγαζα από αυτή τη δευτερη δουλεια μου καλυπταν όλες τις μερες που εχανα από το daily supply και ετσι η δουλεια αυτή αποδειχτηκε μια ιδιαιτερη οικονομικη ανασα.





Η πρωτη μου long-term θεση:

Μετα από πολλες προσπάθειες, συνεντεύξεις και απόστολη του βιογραφικου μου από την πλευρα του γραφειου μου, καταφερα επιτελους να εξασφαλισω την πρωτη μου θεση.
Επρόκειτο για μια θεση Nursery Teacher σε ένα σχολειο στο Brixton, με συμβολαιο δυο terms (Ιανουαριο- Ιουλιο). Το σχολειο ειχε ηδη μια μονιμη Nursery Teacher, ωστοσο λογω του τεραστιου φορτου εργασιας και του τεραστιου αριθμου παιδιων part-time που λαμβανε καθε Ιανουαριο, ετεινε να προσλαμβανει καθε χρονο μια δευτερη Nursery Teacher μεσω γραφειου για να αναλαβει τους part-timers μαθητες εως τον Ιουλιο.
Η θεση αυτή μου εδωσε πολυτιμη εμπειρια ενώ ηταν ένα αναλαφρο αερακι ανανέωσης στην εργασιακη μου πορεια καθοτι μου εξασφαλισε πολύ καλες συστασεις.
Ωστοσο τα χρηματα και σε αυτή την περιπτωση φανηκαν περιορισμένα καθοτι και παλι δεν θα πληρωνομουν διακοπες αφου η θεση ηταν μεσω γραφειου και όχι μονιμη- υπηρχε μια μικρη αυξηση στο ημερησιο ποσο μου αλλα η θέση αυτή σήμαινε και περισσότερο φόρτο εργασίας. Τωρα πια δεν ημουν εκει για απλη ημερησια καλυψη. Αυτό σημαινε ότι οι μερες που σχολαγα στις 3.30 ηταν πια παρελθον. Πλεον σε μια τυπικη μερα εφευγα στις 5.00 λογω οσων επρεπε να ετοιμασω για την επομενη μερα, ενώ πολλες φορες εμενα επιπλέον για να παρευρεθώ σε staff meetings.





H πρώτη μου μόνιμη θέση:

Το Μαϊο του 2015 και ενώ το long term booking μου θα τελείωνε με το τέλος της χρονιάς ξεκινησα να προσπαθω για μια θεση χωρις τη βοηθεια του γραφειου καθότι είχα κουραστεί να μετράω τα χρήματα και να αγχώνομαι στις διακοπές.
Οι αιτησεις ηταν πολλες, τα email απόρριψης ακομη περισσοτερα, ενώ ακολουθησαν δυο αποτυχημένες συνεντεύξεις.
 Στο τελος Μαϊου, όταν εφτασαν οι διακοπες του half-term ειχα πλεον αρχισει να απογοητεύομαι.
Ένα βραδυ, ενώ ετοιμαζα τις βαλιτσες μου για να ταξιδεψω στη γενετειρα μου τη Μαδριτη- ένα ταξιδι που ονειρευομουν ολη μου τη ζωη- αποφασισα να στειλω μια τελευταια αιτηση για δουλεια.
Η αιτηση ηταν σχεδόν...αυτοματισμενη, καθολου προσεκτικη και χωρις κανενα απολυτως θετικο συναισθημα. Ηταν από αυτές τις θεσεις που ξερεις ότι δεν προκειται να παρεις με τιποτα, και απλως κανεις την αιτηση για να μπορεις να λες ''προσπαθησα''.
Εφυγα λοιπον για τη Μαδριτη και περασα μερικες υπεροχες μερες. Όταν εφτασα πισω στο Λονδινο και ανοιξα τα email μου, ειχα λαβει προσκληση για συνεντευξη.
Ισως επρεπε να παω πρωτα στη Μαδριτη για να αλλαξει η τυχη μου, ή ισως ηταν οι συγκυριες και το ότι βρεθηκα στο σωστο σχολειο τη σωστη στιγμη. Το να βρεις ένα εργασιακο περιβαλλον οπου οι διευθυντες να συμφωνουν με την αντιληψη σου για την εκπαιδευση είναι πολύ δυσκολη προκληση.
Παρολα αυτά, μετα από πολλα χρονια αγωνα και προσπαθειας βρηκα επιτελους την πρωτη μονιμη θεση μου- τότε ήλπιζα πως θα ήταν η τυχερή. 

Η δουλειά σε εκείνο το σχολείο τελικά ήταν εξαντλητική- δούλευα κάθε μέρα ως τις 8.00 το βράδυ και ένιωθα οτι παρά τις προσπάθειες δεν υπήρχε καμία αναγνώριση του κόπου μου. Για 10 μήνες κοιμόμουν ελάχιστα, οι προϊστάμενοι δεν έκαναν σχόλια παρα μόνο αρνητικά, δούλευα απο το σπίτι τα Σαββατοκύριακα. Επιπλέον το σχολείο δεν επέτρεπε lunch break και το συμβόλαιο όριζε οτι έπρεπε να τρώμε με τα παιδιά και αυστηρά το φαγητό του σχολείου. Στις τάξεις δεν επιτρεπόταν τίποτα φαγώσιμο εκτός απο νερό. Για ένα άτομο σαν εμένα που είχε χοληστερίνη και θυρωειδή κάτι τέτοιο αποδείχτηκε καταστροφικό- έβάλα σε εκείνη τη θέση 10 κιλά. Ας μη μιλήσω για προσωπική ζωή- ούτε λόγος! Εκείνη τη χρονιά δεν είδα σχεδόν καθόλου τους φίλους μου, δε προλάβαινα να πάω στα μαθήματα χορού, πέρναγα τον ελεύθερο χρόνο μου να κοιμάμαι ενώ όταν ερχόταν ο φίλος μου να με δει σπάνια βγαίναμε έξω καθότι δεν είχα καθόλου ενέργεια. Η ενέργειά μου με είχε αφήσει εντελώς και ένιωθα οτι παρα το οτι έπαιρνα πολύ καλά χρήματα δε μπορούσα να χαρώ τίποτα. 

Δουλεύοντας εκεί κατάλαβα γιατί με προσέλαβαν τόσο γρήγορα κατα την αίτηση- γιατι η δουλειά ήταν τόσο βαριά που κανείς έμπειρος Αγγλόφωνος δάσκαλος δεν ήθελε να την κάνει. Επομένως όταν πήγα εγώ με τη λιγοστή μου εμπειρία είπαν ''Στους τυφλούς ο μονόφθαλμος!''


Ωστόσο αυτοί οι 10 μήνες προϋπηρεσίας άλλαξαν τις πιθανότητες που είχα να βρω μόνιμη θέση. Πλέον δεν ήμουν άπειρη- είχα 10 μήνες μόνιμης προϋπηρεσίας σε μια απο τις πιο δύσκολες ακαδημίες της Αγγλίας, συν πολλά σεμινάρια και εμπειρία στη μέθοδο Ruth Miskin. Εκείνο το καλοκαίρι δεν είχε καμία σχέση με το προηγούμενο. Και ενώ το προηγούμενο καλοκαίρι έκανα δεκάδες αιτήσεις και έλαβα απάντηση μόνο απο μια, αυτό το καλοκαίρι με κάλεσαν σχεδόν όλα τα σχολεία στα οποία έκανα αίτηση. Δε κατάφερα να πάρω τη θέση για την πρώτη συνέντευξη που έκανα, πήρα όμως τη δεύτερη. Η θέση ήταν ως Reception Teacher σε ένα κρατικό σχολείο στο οποίο βρίσκομαι ακόμα. Αυτή είναι η δεύτερη χρονιά μου στο ίδιο σχολείο ως Reception Teacher και σκοπεύω να παραμείνω και τη νεα χρονιά. Επίσης φέτος πήρα φοιτητικό δάνειο και ξεκίνησα Μεταπτυχιακές σπουδές- κάτι που το δικαιούστε κι εσείς αν είστε στην Αγγλία 3 συνεχόμενα χρόνια.





Μια μικρή σύνοψη:

Απο την εμπειρία μου μπορώ να κατηγοριοποιήσω κάποιες δυσκολίες που συνάντησα στη πορεία μου απο το Nursery στα σχολεία:
1.    Τα περισσοτερα σχολεια στην Αγγλια προτιμουν αποφοιτους PGCE αντι για Δασκαλους που εχουν καταρτιστεί εκτος Αγγλιας. Αυτό ειχε αποτέλεσμα πολλες φορες συνάδελφοι να εχουν απορριφθεί σε μια αιτηση εργασιας με την απαντηση ''We only accept UK trained Teachers''.
2.  To Daily Supply ειναι η επομενη λογικη επιλογή για οποιον εκπαιδευτικο δεν εχει εμπειρια εντος Αγγλιας και θελει να αποκτησει γνωση πανω στο συστημα. Ωστοσο πολλα Teaching Agencies δεν εχουν την ιδια οπτικη στο θεμα, και απαιτουν μια σημαντικη προϋπηρεσια και τουλάχιστον δυο συστασεις από Αγγλικο σχολειο ώστε να επιτρεψουν σε έναν Δασκαλο να εγγραφει μαζι τους. Αυτό ειναι κατι που συναντησα εγω και τουλάχιστον τρεις ακομη  συνάδελφοι που γνωριζω.
3.  Τα Teaching Agencies κερδιζουν ένα σημαντικο ποσο από την προωθηση long-term προσωπικου σε σχολεια και πολλες φορες προσπαθουν να πιεσουν έναν Δασκαλο ή βοηθο να δεχτει ακομη και μια θεση που δε του αρεσει καθοτι αυτό επιφερει στο γραφειο οικονομικο οφελος. Πολλες φορες εχει ακουστει συνάδελφοι να εχουν δεχτει ιδιαιτερα επιθετικη συμπεριφορα λογω του ότι αρνηθηκαν καποια θεση, κατι το οποιο οδηγησε το γραφειο στο να μην παρει το ποσοστο που θα λαμβανε από το σχολειο. Εάν για παραδειγμα, ενα σχολειο ζητησει απο το γραφειο να του εξασφαλισει έναν Βοηθο Δασκαλου, το γραφειο θα κανει το οτιδήποτε για να εξασφαλισει ένα ατομο για τη θεση. Αυτό σημαινει ότι εάν το γραφειο τυχαινει να μην εχει μεγαλο αριθμο Teaching Assistants διαθεσιμων, θα προσπαθησει να προωθησει έναν απειρο Δασκαλο για τη  θεση και πολλες φορες θα τον πιεσει με διαφορες δικαιολογιες όπως το ότι ειναι αδυνατον να βρει θεση Δασκαλου λογω ελλειψης εμπειριας, ή ότι δεν υπαρχει αρκετη δουλεια γιαυτον ως daily supply.
4.  Όλα τα teaching agencies απαιτουν την κατοχη DBS, εγγεγραμμενου στο Update Service. Όταν ενας εκπαιδευτικος αποφασιζει να ξεκινησει το daily supply πολλες φορες δε μπορει να πληρωσει το ποσο των 50 λιρων για να το εξασφαλισει και ετσι τα γραφεια αρνουνται να τον αναλαβουν.
5.  Τα Teaching Agencies λαμβανουν ποσοστα από την εγγραφη οσο το  δυνατον περισσοτερων Δασκαλων και ετσι πολλες φορες ''κυνηγουν'' εκπαιδευτικούς προσπαθώντας να τους πεισουν να γραφτουν, υποσχόμενοι δουλεια. Στη συνεχεια και μετα την εγγραφη εξαφανίζονται και δεν προσφερουν παρα μονο εξαντληση και χασιμο χρονου.




Τί  μπορειτε όμως να κανετε, για να βοηθήσετε τον εαυτο σας, στην προσπαθεια σας να βρειτε δουλεια σε σχολειο?

  • Αποκτηστε εμπειρια στο EYFS. Εάν ειστε συχνες αναγνωστριες αυτου του Blog θα εχετε ηδη διαπιστωσει ότι παντα παρακινω τις νεες συναδελφους που ερχονται στην Αγγλια να κινουνται αρχικα προς τους Ιδιωτικούς Παιδικους Σταθμούς ως Nursery Nurses αντι να ψαξουν δουλεια σε Σχολεια.
Πολλες φορες, αρκετες συνάδελφοι εχουν αναρωτηθεί ''Για ποιο λογο να μην αναζητησω δουλεια κατευθείαν σε Σχολειο, οπου τα λεφτα είναι καλυτερα και οι διακοπες πολύ περισσοτερες?"

 Ο λογος για τον οποιο δεν παρακινω την αναζητηση δουλειας σε Σχολεια ως πρωτο βημα δεν ηταν ποτε το ότι υποτιμω το Πτυχιο, την εμπειρια, την ικανοτητα η την προϋπηρεσια κανενος πριν ερθει στην Αγγλια. Αλλωστε ως συνάδελφος ολων σας και αποφοιτος Ελληνικου ΑΕΙ γνωριζω καλα το ότι το αντικειμενο των σπουδων μας είναι πολύ πλουσιο και πολλες φορες, πολύ πιο βαθυ και ακαδημαϊκο σε σχεση με την υλη που διδάσκεται σε αντιστοιχα τμηματα της Αγγλιας.

Πολλες φορες, συμμετέχοντας σε φορουμ και σελιδες Ελλήνων Εκπαιδευτικων στην Αγγλια, σε διαφορες σελιδες κοινωνικης δικτυωσης, ειχα αρκετες διαφωνιες με τις αποψεις πολλων συναδελφων οι οποιοι τεινουν πολλες φορες να δημιουργουν μια εντυπωση αφθονιας στις διαθέσιμες δουλειες στα Σχολεια  και εδω και καιρο, εχω αποφασισει να απεχω από τετοια φορουμ και να αφοσιωθώ σε αυτό που κανω στο Blog.
Αυτο συνεβη λογω της διαφορετικης γραμμης που ακολουθω στον εργασιακο τομεα και στο ότι αντιτίθεμαι στην ταση καποιων συναδελφων να παρακινουν οποιονδηποτε συναδελφο βρισκεται στην Ελλαδα να μεταναστευσει στην Αγγλια περνωντας το μηνυμα ''Ελα εδώ, εχει πολλες δουλειες για Δασκαλους''.  Επιπλέον πολλες φορες εχω παρατηρησει από συναδελφους που ηδη εργαζονται στην Αγγλια μια ταση υποτίμησης του τροπου που δουλευουν τα Σχολεια, λεγοντας ότι το συστημα είναι ''πανευκολο, καθοτι προκειται απλως για διαδραστικη διδασκαλια''.

Η πραγματικη αληθεια είναι ότι το να βρειτε δουλεια σε σχολειο είναι η ιδανικη λυση. Ο μισθος είναι καλος και βιωσιμος, οι διακοπες αρκετες ώστε να πηγαίνετε στην Ελλαδα οσο συχνα θελετε, και γενικοτερα προκειται για ένα επαγγελμα που μπορει να σας προσφερει μια εξαιρετικη ανοδο και διαβιωση. Στην Αγγλια υπαρχουν πολλες δουλειες στο επαγγελμα των Δασκαλων (και εδώ συμπεριλαμβανω το αντικειμενο μας το οποιο όπως προανεφερα υπάγεται στα Δημοτικα Σχολεια). Ωστοσο αυτό δε σημαινει απαραίτητα ότι οι θεσεις είναι τοσες πολλες που μπορει να προσφερθει μια θεση στον καθεναν από εμας. Η πορεια προς τα Σχολεια είναι κάθε άλλο παρα ευκολη, ωστοσο είναι πιθανη και αξιζει να την επιδιωξετε. Παρολα αυτά παντα ειχα την αποψη ότι κάθε ονειρο πραγματοποιείται με υπομονη, ξεκίνημα από χαμηλα, σκληρη δουλεια, καταρτιση και αποφασιστικοτητα.

Μπορει σαν ανθρωπος να υποστηριζω την ιδεα του ξεκινήματος ''από χαμηλα'', ωστοσο υπαρχει μια πολύ σημαντικη λεπτομερεια που πρεπει να γνωρίζετε: Πολλες σεβαστες συνάδελφοι με επιτυχημενη καριερα ξεκινησαν από θεσεις Teaching Assistant, και μια τετοια θεση ειναι μια πολύ καλη αρχη για να αποκτησετε εμπειρια. Παρολα αυτά, εχω παρατηρησει από περιπτώσεις συναδελφων ότι τέτοιες θεσεις τεινουν να δημιουργουν μια ''ταμπελα'' στις συναδελφους που δεν εχουν σπουδασει στην Αγγλια, και να μην γινονται δεκτες από γραφεια για supply teaching, παρα μονο σε θεση βοηθων. Αυτό οδηγει σε έναν φαυλο κυκλο οπου κανενας δε θα προσφερει τη δυνατοτητα για διδασκαλια καθοτι δεν θα εμπιστεύονται ότι το ατομο αυτό μπορει να διδαξει.

Το Πτυχιο ΑΕΙ Νηπιαγωγών μας καθιστα ικανες να δουλεψουμε σε Day Nursery ως practitioners, ενας ρολος ο οποιος θεωρείται καταρτισμένος από μονος του και ο οποιος υποδηλωνει πολύ περισσοτερη γνωση πανω στο EYFS από το ρολο ενός TA. Επομένως, ενώ γενικα ενθαρρυνω την εργασια ως TA, στην περιπτωση των Νηπιαγωγών συνιστω να ξεκινήσετε από θεση Nursery Nurse ούτως ώστε να λαβετε και το απαραιτητο training που απαιτείται στον τομεα της Προσχολικης Αγωγης.


  • Προσπαθήστε να μεινετε στην πρωτη σας θεση για τουλάχιστον 2 χρονια. Στην Αγγλια η οποιαδήποτε λιγοστη προϋπηρεσια δημιουργει κακη εντυπωση στο βιογραφικο, και η βασικη ερωτηση που θα λαβετε από τους εργοδότες εάν δουν ασταθεια θα είναι ''Γιατι αλλαζεις δουλειες κάθε 4 μηνες? Υπαρχει κατι που δε σου αρεσει ή κανεις κατι λαθος και σε διωχνουν?''. Κανενας εργοδότης δε θελει να προσλαβει προσωπικο το οποιο δεν δειχνει σταθεροτητα και αφοσιωση στη δουλεια, και παντα θα προτιμηθουν τα ατομα με συνεχη προϋπηρεσια σε ένα Νηπιαγωγειο. Αυτό δε σημαινει ότι δε θα βρεθουν καποιες από εσας να δουλεψουν σε φρικτα εργασιακα περιβαλλοντα από τα οποια ισως χρειαστεί να φυγουν. Ωστοσο προσπαθήστε να κανετε αιτησεις σε αλυσιδες που ξερετε ότι τεινουν να κρατουν το προσωπικο τους και να δινουν συστασεις, και προσπαθήστε να μεινετε μαζι τους οσο το δυνατον περισσοτερο.

  • Προσπαθήστε να βρειτε μια θεση με τον τιτλο ''Teacher'', ακομη και εάν δεν ειναι σε σχολειο. Πολλα ιδιωτικα Day Nurseries προσλαμβανουν Nursery Teachers και ο τιτλος της θεσης σας ειναι πολύ σημαντικος για αργοτερα. Εάν συναντήσετε δυσκολια στο να γινετε δεκτες από Teaching Agencies, δειτε τις διαθέσιμες θεσεις Nursery Teacher, ή ακομη θεσεις Room Leader σε ηλικιακες ομαδες 3-5 ετων. Τέτοιες θεσεις ειναι πολύ παρεμφερείς με τη διδακτικη διαδικασια, ενώ παραλληλα μπορειτε να συνεχισετε να ψάχνετε για το καταλληλο γραφειο που θα σας δεχτει.



  • Προσπαθήστε να κανετε εθελοντισμο. Εχω δημοσιευσει σχετικα αρθρα στο παρελθον, και ο εθελοντισμος παρα το γεγονος ότι ακούγεται ευκολος ειναι και αυτος μια δυσκολη διαδικασια. Δοκιμαστε να επικεφθειτε σχολεια προσωπικα αντι να στειλετε απλως βιογραφικο. Εάν βρίσκεστε στο Λονδινο, ρωτήστε με για τα διαθέσιμα σχολεια που γνωριζω και δεχονται εθελοντες. Πολλες συνάδελφοι που ηδη εργαζονταν σε καποιο Nursery της Αγγλιας αποφασισαν να μειωσουν τις μερες τους σε 4 την εβδομαδα ώστε να μπορεσουν να κανουν μια φορα τη βδομαδα εθελοντισμο.

  • Εντοπιστε τα αξιοπιστα Teaching Agencies που δινουν αρκετη δουλεια. Στην παρακατω σελιδα μπορειτε να δειτε αναλυτικα τα διαθέσιμα γραφεια, με βαθμολογιες και εντυπώσεις από Δασκαλους που συνεργαστηκαν μαζι τους: http://ratemyteachingagency.com/


  • Καταρτιστείτε! Τα Δημοτικα σχολεια της Αγγλιας δουλευουν πολύ διαφορετικα από αυτά της Ελλαδας. Χρησιμοποιούνται συγκεκριμενα προγράμματα εκμάθησης γραφης και αναγνωσης όπως το Ruth Miskin, συστηματα Μαθηματικών όπως το Maths Mastery, Maths Make Sense και αλλα, συστηματα αναγνωσης όπως το Oxford Reading Tree.

  
Όλα αυτά τα προγράμματα προσφερουν καταρτιση, ωστοσο απαιτουν μια σημαντικη οικονομικη επενδυση. Η γνωση στο τι συμβαινει στα σχολεια της Αγγλιας θα αλλαξει την εικονα στο βιογραφικο σας. Ένα Μεταπτυχιακο στον τομεα μας κοστιζει περιπου 200-300 λιρες το μηνα για δυο χρονια, και εάν μπορειτε να τα πληρωσετε, κατι το οποιο ειναι δυσκολο, θα αλλαξει ριζικα την εικονα σας. Πολλα Μεταπτυχιακα βασιζονται στην καταρτιση πανω στο Αγγλικο συστημα.



  • Ανακαλυψτε καποιο εναλλακτικο τροπο να διδάξετε, ο οποιος θα βοηθησει το βιογραφικο σας. Εθελοντικη διδασκαλια ενηλικων στο Δημο σας? Συμμετοχη σε καποιο Ελληνικο Σχολειο της Αγγλιας? Η δημιουργια ενός εθελοντικου Kυριακατικου Σχολειου Ελληνικων ή καποιας άλλης γλωσσας? Ή ισως θελοντικα μαθηματα σε καποιο tutoring centre? Οτιδήποτε μπορειτε να κανετε που να σας δωσει τον τιτλο ''Teacher'' θα σας βοηθησει ιδιαιτερα στην καριερα σας.


Τελος, να θυμαστε ότι το περασμα από μια μονιμη θεση στο supply, και η μεταβαση σε σχολειο, ειναι μια διαδικασια η οποια ειναι χρονοβορα, αλλα κυριως οικονομικα πιεστικη! Για να μπορέσετε να ανταπεξέλθετε σε ένα τετοιο εγχείρημα θα πρεπει να εχετε προετοιμαστεί για ένα τεραστιο ρισκο, το οποιο μπορει να επιτυχει και μπορει και όχι. Θα περασετε από οικονομικη δυσχερεια, από εργασιακα ''κενα'', και ειναι σημαντικο να εξασφαλισετε μια δευτερη πηγη εισοδήματος αλλα και να εχετε ένα δευτερο σχεδιο δρασης ώστε να μην βρεθείτε ανίκανοι να καλυψετε τα βασικα σας εξοδα.



Καλή επιτυχια!!!!

Χριστινα Π.

No comments:

Post a Comment

Ευχαριστω!